Algemene voorwaarden
DEPOT ALGEMENE VOORWAARDEN TRIPLEFABRICS BV. KVK: 64429059
ARTIKEL 1 – DEFINITIES
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Dag: kalenderdag;
- Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
ARTIKEL 2 – IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER
Naam : | Muntinga |
Bedrijfsnaam : | TripleFabrics Bv. |
Adres : | Londenweg 26, 9744 TX Groningen |
Handelsnamen: | Watersport4all.nl | Afdekshop.nl |
WebShop : | AfdekShop.nl | info@afdekshop.nl |
WebShop : | Watersport4all.nl | info@watersport4all.nl |
KvK : | 64429059 |
Btw : | NL855662475B01 |
Rabobank : | 1035.27.605 |
IBAN/SEPA : | NL09RABO0.1035.27.605 |
BIC : | RABO NL2U |
ARTIKEL 3 - TOEPASSELIJKHEID
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
Deze voorwaarden zijn opgenomen in de bestelprocedure van de webshops Watersport4all.nl en Afdekshop.nl en kunnen aldaar gedownload worden.
ARTIKEL 4 - HET AANBOD
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- 3. De Procedure Bestellen, Betalen, Verzenden en Retourneren is integraal opgenomen in de webshops Watersport4all.nl en Afdekshop.nl. Deze bestelprocedure kan aldaar gedownload worden.
ARTIKEL 5 - DE OVEREENKOMST
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
ARTIKEL 6 - HERROEPINGSRECHT BIJ LEVERING VAN PRODUCTEN
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
- Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer binnen 14 dagen na datum herroeping retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Zie art.4 & art. 4 van de hier onderstaande bijlage Algemene voorwaarden.
ARTIKEL 7 - KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING
- Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
- Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst de terugzending of herroeping, terugbetalen.
ARTIKEL 8 - DE PRIJS
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven.
- In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
- De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn exclusief BTW. In de checkout van de bestelprocedure is de genoemde prijs inclusief btw.prijs
ARTIKEL 9 - CONFORMITEIT EN GARANTIE
- Conformiteit De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties en de wettelijke bepalingen die gelden op het moment van levering.
- Garantie Eventuele door de ondernemer, fabrikant of importeur aangeboden garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument.
- Melding van gebreken
- Zichtbare gebreken: Indien er zichtbare gebreken zijn, wordt de consument verzocht deze zo spoedig mogelijk, bij voorkeur binnen 14 dagen na levering, schriftelijk te melden bij de ondernemer.
- Verborgen gebreken: Klachten over niet-zichtbare gebreken dienen binnen een redelijke termijn na ontdekking schriftelijk te worden gemeld, waarbij de consument rekening mag houden met een maximale termijn van 3 maanden na levering.
- Klachtenprocedure
- Klachten dienen een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten om de ondernemer in staat te stellen deze correct te beoordelen.
- De ondernemer zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht reageren en, indien de klacht gegrond is, naar eigen inzicht het product herstellen, vervangen of een passende compensatie bieden.
ARTIKEL 10 - LEVERING EN UITVOERING
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
- Als een pakket niet kan worden afgeleverd, wordt het voor u klaargelegd op een afhaalpunt. Indien een pakket niet wordt opgehaald bij het afhaalpunt, behoudt AfdekShop zich het recht voor om de retourkosten in rekening te brengen voor de kosten van de retourzending naar AfdekShop. Als uw pakket weer bij ons terug is, zal het desbetreffende gedeelte van uw bestelling worden geannuleerd.
- Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging door overmacht of door onvoorziene omstandigheden, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument dient de ondernemer de mogelijkheid te geven om de bestelling alsnog te bezorgen of uit te voeren. Gebeurd of lukt dit redelijkerwijs niet, dan heeft de consument het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
- In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
- Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. Zie bijlage 1 - 4
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
ARTIKEL 11 – EIGENDOMSVOORBEHOUD
Eigendomsvoorbehoud:
Alle geleverde goederen blijven eigendom van ondernemer totdat de volledige betaling van de koopprijs, inclusief eventuele bijkomende kosten, heeft plaatsgevonden.
In geval van niet-betaling behoudt ondernemer zich het recht voor om de geleverde goederen terug te nemen, waar deze zich ook mogen bevinden, zonder voorafgaande kennisgeving aan de afnemer.
Kosten van Wanbetaling:
In geval van wanbetaling door de afnemer is deze verplicht om alle kosten die voortvloeien uit de invordering van de verschuldigde bedragen te vergoeden, inclusief maar niet beperkt tot gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, alsmede eventuele rente op achterstallige bedragen.
ARTIKEL 12 – BETALING
De Procedure Bestellen, Betalen,Verzenden en Retourneren is integraal opgenomen in de art. 2 genoemde webshops. Deze bestelprocedure kan aldaar gedownload worden.
ARTIKEL 13 - KLACHTENREGELING
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen redelijke tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie.
- Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."
ARTIKEL 14 - AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
ARTIKEL 15 - MAATWERKPRODUCTEN: LEVERING, VERTRAGING, AANSPRAKELIJKHEID EN RETOURPROCEDURE.
Definitie maatwerkproducten
Onder maatwerkproducten wordt verstaan: producten die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn. Deze producten worden geheel of gedeeltelijk op maat gemaakt of aangepast aan de wensen, specificaties, afmetingen, kleurkeuze of andere kenmerken zoals opgegeven door de klant.
Maatwerkproducten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht conform artikel 6:230p lid 1 sub f van het Burgerlijk Wetboek.
15.1 – Uitsluiting herroepingsrecht bij maatwerk.
Maatwerkproducten (zoals hierboven gedefinieerd) zijn uitzonderd van het herroepingsrecht, conform artikel 6:230p lid 1 sub f BW.
Consumenten (B2C):
- a. Voor maatwerkproducten geldt dat na totstandkoming van de overeenkomst geen herroepingsrecht bestaat.
- b. Voorafgaand aan de definitieve bestelling moet de consument via een duidelijke, niet vooraf aangevinkt keuzeblokje (checkbox) uitdrukkelijk instemmen met het vervallen van zijn herroepingsrecht, zoals vereist door artikel 6:230o BW. Zonder deze expliciete instemming is de uitsluiting van herroepingsrecht in onvoldoende mate gerealiseerd en kan deze nietig zijn.
Zakelijke klanten (B2B):
- a. Voor maatwerkproducten geldt op grond van contractsvrijheid dat annulering, wijziging of retourneren na totstandkoming van de overeenkomst niet mogelijk is, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen.
- b. Na bevestiging van de door de klant opgegeven specificaties (maat, kleur, materiaal, etc.) worden deze definitief vastgelegd; wijzigingen hierna zijn niet meer mogelijk, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
15.2 – Levertijd definitieve specificaties:
Alle vermelde levertijden in offertes, orderbevestigingen of elders zijn indicatief en afhankelijk van externe factoren zoals productiecapaciteit, materiaalbeschikbaarheid en transport.
Definitieve specificaties:
Na bevestiging van de door de klant opgegeven specificaties zijn deze definitief. Wijzigingen ná bevestiging zijn niet mogelijk, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
15.3 – Transportrisico en aansprakelijkheid bij transport.
Risico-overgang: Consumenten (B2C):
Het risico voor verlies of beschadiging van het maatwerkproduct gaat over op het moment van daadwerkelijke aflevering aan de consument, conform artikel 7:11 BW. Indien de consument zelf een vervoerder aanstelt, gaat het risico over op het moment dat de vervoerder het product in ontvangst neemt.
Zakelijke klanten (B2B):
Het risico voor verlies of beschadiging van het maatwerkproduct gaat over op het moment van afgifte aan de door of namens de klant gekozen vervoerder, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Aansprakelijkheid externe partijen: Verkoper is niet aansprakelijk voor schade of gevolgschade veroorzaakt door transporteurs of andere derden, mits de klant tijdig melding maakt van het gebrek (zie artikel 15.4).
Artikel 15.4 – Klachtmelding binnen redelijke termijn
- Meldingsplicht bij zakelijke klanten (B2B0)
Zichtbare gebreken of afwijkingen aan de geleverde producten dienen door de zakelijke klant binnen een redelijke termijn na ontvangst schriftelijk te worden gemeld. Als redelijke termijn wordt hierbij 14 werkdagen na ontvangst gehanteerd, conform gangbare praktijk binnen de sector en jurisprudentie (zie bijvoorbeeld Stoelhoezenfabriek.nl en Nuvama.nl). Het niet tijdig melden kan leiden tot verval van rechten op herstel, vervanging of schadevergoeding, tenzij sprake is van een verborgen gebrek. - Meldingsplicht bij consumenten (B2C)
Consumenten dienen zichtbare gebreken binnen bekwame tijd, doch in ieder geval binnen twee maanden na ontdekking schriftelijk te melden. Niet-tijdige melding kan het recht op garantie en herstel aantasten. - Verborgen gebreken.
Voor gebreken die bij een normale inspectie bij ontvangst niet zichtbaar waren, geldt dat deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen de wettelijke termijn zoals gesteld in artikel 7:18 lid 2 BW, schriftelijk gemeld moeten worden. - Gevolgen van niet-naleving.
Indien de klant – zowel B2B als B2C – niet binnen de genoemde termijnen schriftelijk meldt, vervallen alle aanspraken op kosteloos herstel, vervanging of andere compensatie, voor zover de vertraging de zorgvuldige afhandeling onredelijk belemmert. - Vorm van melding
De melding dient schriftelijk te geschieden en bevat een duidelijke omschrijving van het gebrek of de afwijking, inclusief relevante foto’s en de bestel- of factuurnummerreferentie.
15.5 – Afhandeling bij gebreken of afwijkingen. Primaire oplossingen:
Een correcte retourzending van een maatwerkproduct geeft uitsluitend recht op:
- (kosteloos) herstel;
- (kosteloos) vervanging;
- of een andere passende oplossing.
Creditering of restitutie van de koopprijs is uitdrukkelijk uitgesloten, tenzij:
- a. er aantoonbaar sprake is van een constructiefout (waaronder weeffouten of significante kleurafwijkingen ten opzichte van overeengekomen specificaties); of
- b. verkoper aantoonbaar is afgeweken van de overeengekomen productspecificaties.
Termijn afhandeling:
De verkoper zal binnen een redelijke termijn (in principe binnen 14 – 30 werkdagen na ontvangst van de geretourneerde zaak) zorgdragen voor herstel, vervanging of een andere redelijke oplossing.
Consumenten (B2C):
Indien herstel of vervanging niet binnen deze redelijke termijn mogelijk blijkt of disproportioneel is, heeft de consument conform artikel 7:20 BW het recht op ontbinding van de overeenkomst of op een redelijke prijsvermindering.
Zakelijke klanten (B2B):
Ontbinding van de overeenkomst of aanspraak op aanvullende schadevergoeding is uitgesloten, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van de verkoper.
15.6 – Wettelijke garantieperiode (B2C) Duur:
De consument heeft, naast de hierboven genoemde mogelijkheden, recht op de wettelijke garantie zoals neergelegd in artikel 7:17 tot en met 7:21 BW. De wettelijk vastgestelde garantieperiode bedraagt minimaal 2 jaar vanaf de datum van aflevering, tenzij een kortere termijn wettelijk is toegestaan.
Melding verborgen gebreken:
Indien de consument binnen deze garantieperiode gebreken constateert die bij levering niet zichtbaar waren, dient hij dit onverwijld te melden conform de meldingstermijn van artikel 15.4 lid 2.
Uitsluitingen van garantie (B2C en B2B)
De verkoper is niet aansprakelijk voor gebreken of tekortkomingen aan de geleverde producten die niet onder de wettelijke garantie vallen conform het Burgerlijk Wetboek (artikel 7:17 tot en met 7:21 BW). Hieronder wordt uitdrukkelijk verstaan, doch niet uitsluitend:
- Schade of defecten voortvloeiend uit normale slijtage of veroudering van het product.
- Gebreken veroorzaakt door onjuist, oneigenlijk of onverstandig gebruik door de afnemer.
- Schade of gebreken door nalatigheid of onvoldoende onderhoud door de afnemer.
- Defecten die ontstaan door externe factoren zoals transport, opslag, of klimatologische omstandigheden, tenzij de verkoper deze expliciet heeft aanvaard.
- Wijzigingen, reparaties of aanpassingen aan het product die niet door of namens de verkoper zijn uitgevoerd.
- Afwijkingen die binnen de bij maatwerkproductie geldende toleranties vallen en niet substantieel afwijken van de overeengekomen specificaties.
- Kleuren- en lichte afwijkingen die inherent zijn aan materialen en productiemethoden en niet kunnen worden voorkomen.
Voor zakelijke afnemers (B2B) geldt dat de verkoper uitsluitend garantie verleent voor non-conformiteit die aantoonbaar het gevolg is van fabricage- of materiaalfouten, voor zover schriftelijk overeengekomen. Alle overige vormen van garantie zijn uitgesloten.
15.7 – Aansprakelijkheidsbeperkingen Consumenten (B2C):
- a. De verkoper is aansprakelijk voor non‑conformiteit conform artikel 7:17 BW.
- b. Aansprakelijkheid voor opzet of grove nalatigheid kan niet worden beperkt of uitgesloten (art. 6:236 lid 1 BW).
- c. Aansprakelijkheid voor gevolgschade, gederfde winst of andere indirecte schade is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, behoudens opzet of grove schuld van de verkoper.
Zakelijke klanten (B2B):
- a. De aansprakelijkheid van de verkoper voor directe schade is beperkt tot het factuurbedrag van het betreffende maatwerkproduct.
- b. Alle gevolgschade, winstderving en andere indirecte of immateriële schade zijn uitdrukkelijk uitgesloten, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van de verkoper.
Beperkingen van aansprakelijkheid (B2C en B2B)
De verkoper is niet aansprakelijk voor enige vorm van schade die niet direct en uitsluitend het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst, met inachtneming van het Burgerlijk Wetboek, waaronder uitdrukkelijk doch niet uitsluitend:
- Indirecte schade, waaronder begrepen gevolgschade, winstderving, gemiste besparingen, bedrijfsschade, reputatieschade en immateriële schade.
- Schade veroorzaakt door derden, zoals transporteurs of andere externe partijen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen.
- Schade voortvloeiende uit onjuist gebruik, wijzigingen of onvoldoende onderhoud van het geleverde product door de afnemer.
- Schade als gevolg van het niet of niet tijdig melden van gebreken conform de in deze algemene voorwaarden gestelde termijnen (artikel 15.4).
- Schade die is veroorzaakt door overmacht of omstandigheden buiten de invloedssfeer van de verkoper.
Voor consumenten (B2C) is de aansprakelijkheid van de verkoper beperkt tot het bedrag dat wordt gedekt door de aansprakelijkheidsverzekering, behoudens gevallen van opzet of grove nalatigheid. Voor zakelijke klanten (B2B) is de aansprakelijkheid beperkt tot het factuurbedrag van het betreffende product, behoudens opzet of grove nalatigheid.
15.8 – Verzuim bij medewerking aan retourprocedure of inspectie.
Indien de klant – ongeacht of dit een consument (B2C) of zakelijke afnemer (B2B) betreft – niet de noodzakelijke en redelijke medewerking verleent aan de retourprocedure, inspectie, herstel of vervanging zoals bedoeld in artikel 15.5, vervalt elk recht op kosteloos herstel, vervanging of compensatie. Eventuele extra kosten of risico’s die voortvloeien uit het verzuim van de klant komen volledig voor rekening van de klant.
ARTIKEL 16 – SCHRIFTELIJKE BEVESTIGING EN UITSLUITING VAN MONDELINGE AFSPRAKEN
- Tenzij schriftelijk bevestigd door AfdekShop, binden telefonische of mondelinge mededelingen, toezeggingen of afspraken van medewerkers, vertegenwoordigers of tussenpersonen van AfdekShop haar niet. Enkel schriftelijke vastlegging door of namens een daartoe bevoegd persoon van AfdekShop geldt als bindend.
- De inhoud van de overeenkomst wordt uitsluitend bepaald door de schriftelijke documentatie, waaronder de offerte.
- Mondelinge communicatie heeft uitsluitend informatieve waarde, tenzij expliciet schriftelijk bevestigd door AfdekShop. De wederpartij kan aan telefonisch besproken onderwerpen of suggesties geen rechten ontlenen indien deze niet schriftelijk zijn bevestigd.
- In geval van discrepantie tussen een mondelinge mededeling en schriftelijke vastlegging, prevaleert de schriftelijke bevestiging. Deze clausule geldt ongeacht of de mondelinge verklaring eerder of later is gedaan.
- Indien de wederpartij consument is (B2C), wordt dit artikel toegepast binnen de grenzen van de redelijkheid en billijkheid conform artikel 6:248 BW. AfdekShop zal in die gevallen bij twijfel alsnog schriftelijk bevestigen of herhalen wat telefonisch is besproken.
BIJLAGE I BIJ DE ALGEMENE VOORWAARDEN
Procedure Bestellen, Betalen, Verzenden en Retourneren.
1. BESTELLEN
- Shop in de webshop en plaats het artikel van uw keuze in uw winkelmandje bij de knop "Toevoegen". Het product wordt nu aan uw winkelmandje toegevoegd.
- Daarna kunt u verder shoppen, of afrekenen. Wanneer u klaar bent klikt u op "verder" om te betalen.
GEGEVENS INVOEREN
- Wanneer u een het door u gewenste heeft geselecteerd, kunt u deze bestellen door te klikken op de button 'bestellen'.
- U kunt verder gaan met evt. andere artikelen te bestellen, of u klikt op 'winkelmand'
- Wanneer u op winkelmand klikt beland u in het bestelformulier. Vervolgens vuld u de benodigde gegevens in en u klikt dan op verzenden.
- U krijgt van ons bevestiging binnen per e-mail.
2. BETALEN EN BTW
- Wanneer u besteld bij:
- Watersport4all.nl : rekent u direct online af Na ontvangst van uw betaling, verzenden wij u per omgaande de door uw bestelde goederen. Alle bij de artikelen genoemde prijzen alsmede (indien van toepassing) de verzendkosten zijn exclusief 21% btw. Tenzij anders aangegeven.
- Afdekshop.nl : rekent u direct online af Na ontvangst van uw betaling, verzenden wij u per omgaande de door uw bestelde goederen. Alle bij de artikelen genoemde prijzen alsmede (indien van toepassing) de verzendkosten zijn exclusief 21% btw. Tenzij anders aangegeven.
3. VERZENDEN
Wij versturen (binnen Nederland) alle pakketten met onze reguliere vervoersdiensten.
Neem contact met ons op bij verzending naar het buitenland.
De keuze van de transporteur bij retourneren van goederen is aan de in art. 2 genoemde webshops voorbehouden
Verzendkosten in de webwinkel zijn € 5,75 excl. 21% btw. Overige verzendkosten staan op de website aangegeven of worden op (offerte-) aanvraag toegezonden.
4. RETOURNEREN
- U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €5,45 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
- Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
- Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
- NB: maatwerk, cq. Speciaal op maat vervaardigde producten kunnen niet geretourneerd worden. Tenzij er sprake is van productie fouten.
RETOURADRES
Triplefabrics
Londenweg 26
9744 TX Groningen.
CONTROLE BIJ RETOUR
We verkopen bepaalde producten die een zekere veiligheid moeten waarborgen.
Het is om die reden dat bij het retourneren van de volgende producten extra streng gecontroleerd wordt of de veilige werking gegarandeerd kan worden:
- Sjor- en hijsmaterialen. Dit om veiligheidsredenen.
- Speciaal op maat gemaakte goederen.
VOORWAARDEN RETOURNEREN
- Voordat u een product aan ons retourneert, verzoeken wij u vriendelijk eerst contact met ons op te nemen.
- Voor maatwerkproducten (custom made) geldt dat retourzendingen uitsluitend mogelijk zijn na voorafgaand overleg. Zonder voorafgaande toestemming worden dergelijke zendingen niet geaccepteerd!
- Voeg altijd de kopie-factuur bij de retourzending
- Vermeld de reden van retour
- Voor vragen neem contact met ons op.
Wanneer u het artikel volgens bovenstaande voorwaarden aan ons retourneert, ontvangt u het aankoopbedrag, excl. eerste verzendkosten retour.
TERUGSTORTTERMIJN NA EEN RETOURZENDING OF ANNULERING
Binnen 14 werkdagen na ontvangst van uw retourzending ontvangt u uw betaling retour.
De eerste verzendkosten betalen wij niet terug.
AfdekShop
Londenweg 26
9744 TX Groningen